Viaţa bate câmpii.

Recomadare muzicală nr. 3

De data aceasta vă propun o melodie care ar trebui să ridice cel puţin o sprânceană. Din minim două motive: 1. pentru cei care nu au mai auzit-o pâna acum – e interpretată şi compusă de o formaţie româneasca prin 1995; 2. formaţia este Voltaj. Aici intervine problema: care Voltaj?

Istoria acestei formaţii este foarte întortochiată, componenţa suferind n(n+1) modificări. Dar un lucru e sigur: formaţia ce acum poartă numele de Voltaj nu are absolut nicio legătură cu vechea formaţie. Niciunul din membrii actualei formaţii nu are vreo treabă cu ce a fost şi reprezentat Voltaj. În acelaşi stil, eu pot să mă prezint ca rudă de sânge cu Regele Mihai, pentru că fratele soţiei străbunicului mamei mele şi regele s-au zgâriat la mâna în acelaşi cui.

Şi ce este şi mai grav, stilul muzical e total diferit. Nu sunt un foarte mare fan al formaţiei aşa că nu o să fiu ipocrită să mă apuc acum să militez pentru identitatea sa. Ideea mea este că o formaţie care a cântat rock a ajuns acum să fie considerată tot aia cu o formaţie care cânta…ce cântă ăştia acum?

Voltajul nou sunt buni la Revelioane în Piaţa Constituţiei, la un majorat, să îi auzi la radio în maşină când oricum nu bagi în seamă când începe altă melodie. Dar nu e genul de formaţie de care să îi spui cuiva “Băi, hai să-ţi arăt o melodie mişto a unei formaţii foarte tari!” Acum prea mulţi ani era.

Stai, de unde am plecat? A, da! Recomandarea muzicală… Sweet Angel Child. Melodia este de pe albumul omonim din 1995, dar eu o ştiu de pe Obsesii din anul 1996… Formaţia era cunoscută atunci ca Voltaj ’88 şi vocal este Berti Barbera, activitatea lui în formaţie desfăşurându-se în perioada 1994-1997, timp în care a scos 3 albume. Nici ăsta nu a avut vreo legătură cu membrii iniţiali, dar formaţia ca tot avea. Stilul s-a mai domolit un pic, dar era tot rock.

În articolul de pe Wikipedia nici nu este menţionat ca membru şi nici albumul nu e trecut. Aşa că dacă vă interesează istoria formaţiei, citiţi şi articolul acesta.

Ştiu melodia de când eram mică, probabil de prin ’97. Ţin minte că videoclipul era cu imagini şi înregistrări cu femei celebre şi frumoase . Am avut-o pe o casetă ce cuprindea o compilaţie rock a timpului, acum cred că e înregistrat altceva peste şi oricum nu mai ascult de pe casetă decât extrem de rar. O perioadă am uitat de melodie. După ce am descoperit magicul download de pe net, am cautat-o câţiva ani buni. Acum vreo 2 ani mi-a găsit-o un tip pe net, ca parte din albumul Obsesii. Şi obsesia pentru ea a revenit. Videoclipul de pe youtube nu este cel original.

Enjoy!

Un răspuns

  1. A

    Pentru mine Voltaj nou = melodia Albinuta.
    Chiar daca au si cateva melodii mai bune, nu am putut niciodata trece peste aceasta melodie, este ca o eticheta…de gatul lui Goia.
    Sweet Angel Child este altceva….si fara indoiala …de calitate.

    octombrie 3, 2011 la 12:14

Lasă un comentariu